Τα «εγωιστικά» δώρα μάς φέρνουν πιο κοντά

Τα «εγωιστικά» δώρα μάς φέρνουν πιο κοντά

 

 

Όταν πρόκειται για την αγορά ενός δώρου, συνήθως ψάχνουμε να πάρουμε κάτι που πιστεύουμε πως θα αρέσει στον αποδέκτη. Μία νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από μια ομάδα ψυχολόγων από τα πανεπιστήμια του Καναδά και της Καλιφόρνια, μας ενημερώνει, ωστόσο, πως το καλύτερο δώρο πηγάζει από τις δικές μας προτιμήσεις. Τι σημαίνει αυτό;

Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, μια «εγωιστική» προσέγγιση για την αγορά ενός δώρου είναι καλύτερη. Όταν το δώρο συμπίπτει με τις δικές μας προτιμήσεις και έχει κάτι από την προσωπικότητά μας, μας φέρνει πιο κοντά με τον αποδέκτη.

Οι ερευνητές κάλεσαν 528 ανθρώπους και τους ρώτησαν πώς θα επέλεγαν ένα δώρο. Δηλαδή αν θα το επέλεγαν με βάση τις γνώσεις που έχουν για τον αποδέκτη, ή με βάση τις δικές τους προτιμήσεις. Η πλειοψηφία δήλωσε ότι θα προτιμούσε να κάνει δώρα σύμφωνα με τις δικές της προτιμήσεις και όχι με βάση τις επιθυμίες του αποδέκτη.

Σε μία παρόμοια μελέτη 100 συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν ένα τραγούδι για να το αφιερώσουν σε έναν φίλο, συγγενή ή σύντροφο. Οι μισοί συμμετέχοντες αφιέρωσαν ένα μουσικό κομμάτι που να αποκαλύπτει τον πραγματικό τους εαυτό και οι άλλοι μισοί ένα τραγούδι που ταίριαζε στις προτιμήσεις του παραλήπτη.

Τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια. Όσοι είχαν αφιερώσει ένα τραγούδι που ταίριαζε στις δικές τους επιθυμίες, και όχι του παραλήπτη, δήλωσαν πως αισθάνθηκαν πιο κοντά στον αποδέκτη.

Οι συγγραφείς εικάζουν «ότι το να παίρνει κάποιος δώρα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του παραλήπτη, κάνει τη ‘δουλειά’ του δωρητή πιο δύσκολη, καθώς ορισμένες φορές το λάθος δώρο μπορεί να αποκαλύψει την έλλειψη γνώσης του ενός για τον άλλον, κάτι το οποίο θα μπορούσε να είναι επιζήμιο για την εγγύτητα της σχέσης».

Πάντως, υπάρχει αρνητική πλευρά και στα «εγωιστικά»δώρα:

«Η αυτοαποκάλυψη αυξάνει τα συναισθήματα της εγγύτητας και την οικειότητα στη σχέση. Ωστόσο, αυτή η στρατηγική αν κρατήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να αποτύχει, δεδομένου ότι θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως ναρκισσιστικό σήμα», σημειώνουν οι ερευνητές.

Και σε αυτή την περίπτωση το «μέτρον άριστον» ίσως να είναι η χρυσή τομή. Τα δώρα που πηγάζουν από τις δικές μας προτιμήσεις να μας φέρνουν πιο κοντά με τους παραλήπτες, αρκεί να μην τα επιλέγουμε συνέχεια και καμιά φορά να προσπαθούμε να ανακαλύπτουμε τις κρυμμένες πτυχές του αποδέκτη των δώρων μας.

 

govastileto.gr

Related Articles

Back to top button