Πως θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε το παιδί μας να διαβάσει;

learning-center-pic

Πως θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε το παιδί μας να διαβάσει;

1. Χώρος & Χρόνος: το γραφείο είναι μία πολύ σημαντική υπόθεση. Θα πρέπει να είναι συμμαζεμένο και λειτουργικό, καθώς εκεί θα πρέπει να απλώσει άλλα βιβλία κάθε φορά και να αναζητά ίσως διαφορετικό εξοπλισμό. Επίσης, καλό θα ήταν το γραφείο να μην είναι τοποθετημένο κοντά σε παράθυρο καθώς ενισχύεται η διάσπαση προσοχής του. Από την άλλη, ο χρόνος επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Δεν γίνεται ένα παιδί να είναι συγκεντρωμένο μετά από το μεσημεριανό του φαγητό ή όταν παίζει η αγαπημένη του εκπομπή στην τηλεόραση.

2. Ενίσχυση της Συγκέντρωσης: αυτό επιτυγχάνεται μέσω μικρών διαλειμμάτων. Μάλιστα, μία επιβράβευση μετά την ολοκλήρωση των σχολικών καθηκόντων θα ενισχύσει την συμπεριφορά διαβάσματος του ού (π.χ. μπορούμε να του ετοιμάσουμε το αγαπημένο του κολατσιό ή να δει μία ώρα παραπάνω τηλεόραση κτλ.). Η επιβράβευση θα πρέπει να υπάρχει στο μυαλό μας ακόμα κι αν το παιδί δεν φέρει τους ποθητούς υψηλούς βαθμούς, καθώς εμάς μας ενδιαφέρει η προσπάθεια που καταβάλλει κι όχι το αποτέλεσμα.

3. Εκμάθηση Τεχνικών Διαβάσματος (λ.χ. δύσκολα μαθήματα στην αρχή, τακτές επαναλήψεις κτλ.)

4.Παιχνίδι & Μάθηση: μπορούμε να αξιοποιήσουμε οτιδήποτε υπάρχει στην καθημερινότητά μας (π.χ. πίνακες, αφίσες, όσπρια για ενίσχυση της αριθμητικής, ζωγραφική κτλ.) ώστε να ενισχύσουμε τη συμπεριφορά διαβάσματος του παιδιού. Μπορούμε εμείς να οργανώσουμε ένα παιχνίδι-μάθησης και μέσα από αυτό το παιδί να κάνει επανάληψη χωρίς να το αντιλαμβάνεται σαν μία κλασική ανιαρή διαδικασία διαβάσματος.

Είναι άξιο να σημειωθεί πως αν το παιδί για οποιονδήποτε λόγο δεν επιθυμεί να διαβάσει καλύτερα να μην το εξαναγκάσουμε καθώς θα έχουμε αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά. Καλό θα ήταν να κάνουμε μία μικρή συμφωνία με το παιδί λέγοντας π.χ. “Θα παίξεις τώρα αλλά σε μία ώρα θα ολοκληρώσεις τα σχολικά σου καθήκοντα.”Επίσης, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε την ευρεία έννοια του σχολείου σαν τιμωρία: “Δεν ήσουν καλό παιδί. Δεν θα βγεις. Θα κάτσεις να διαβάσεις.” Μ' αυτόν τον τρόπο θα οδηγήσουμε το παιδί να μισήσει το διάβασμα.

Related Articles

Back to top button