Φυλλικό οξύ: όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Φυλλικό οξύ: όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Μια βιταμίνη πολύ ιδιαίτερη και απαραίτητη ειδικά για τον γυναικείο οργανισμό. Ο λόγος για το φυλλικό οξύ.


Το φυλλικό οξύ είναι ένα είδος βιταμίνης Β και παράλληλα το κλειδί για την ανάπτυξη των κυττάρων και του μεταβολισμού. Διατίθεται σε συμπληρώματα διατροφής και σε εμπλουτισμένα προϊόντα.

Πού μας ωφελεί;

Το φολικό οξύ μπορεί να προστατεύσει τις γυναίκες απέναντι στις γενετικές ανωμαλίες του εμβρύου που ενδέχεται να συμβούν πριν ακόμη μάθει μια γυναίκα ότι είναι έγκυος.

Συμπληρώματα φυλλικού οξέος πρέπει να λαμβάνονται πάντα από τις έγκυεςγυναίκες και εκείνες που προγραμματίζουν να συλλάβουν, πάντα με την υπόδειξη του γυναικολόγου. Το φυλλικό οξύ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της προεκλαμψίας, ενώ περιορίζει επίσης τον κίνδυνο για καταστροφικές γενετικές ανωμαλίες του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης του μωρού – δισχιδής ράχη και ανεγκεφαλία – κατά 50% έως 70%.

Το φυλλικό οξύ χρησιμοποιείται για τη θεραπεία ελλείψεων του οργανισμού, που μπορεί να προκαλέσουν ορισμένους τύπους αναιμίας και άλλα προβλήματα. Το φυλλικό οξύ λαμβάνεται πιο συχνά από άτομα που έχουν πεπτικά προβλήματα, νεφρική ή ηπατική νόσο ή κάνουν κατάχρηση αλκοόλ. Όταν λαμβάνεται για τη θεραπεία ελλείψεων, το φυλλικό οξύ πρέπει να χρησιμοποιείται μαζί με τη βιταμίνη Β12. Εκτός από την αντιμετώπιση της αναιμίας, εργάζονται από κοινού για την βελτίωση της νευρολογικής υγείας.

Loading...

Το φυλλικό οξύ χρησιμοποιείται επίσης για τη μείωση της τοξικότητας του φαρμάκου μεθοτρεξάτης στην ψωρίαση και τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Επιπλέον, τα συμπληρώματα φυλλικού οξέος έχουν μελετηθεί ως θεραπεία και για πολλές άλλες περιπτώσεις, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι καρδιακές παθήσεις, ο καρκίνος, το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, η νόσος του Alzheimer και ηκατάθλιψη.

1

Σε ποιες τροφές περιέχεται;Πλούσιες πηγές φυλλικού οξέος είναι τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι, το μπρόκολο και το μαρούλι, τα φασόλια, ο αρακάς και οι φακές, τα φρούτα όπως τα λεμόνια, οι μπανάνες και τα πεπόνια, καθώς επίσης και ενισχυμένα ή εμπλουτισμένα προϊόντα, όπως κάποια είδη χυμών και δημητριακών.

Αν ο γιατρός σας διαπιστώσει πως δεν λαμβάνετε επαρκείς ποσότητες φυλλικού οξέος μέσα από τη διατροφή σας, μπορεί να σας συνταγογραφήσει φαρμακευτικό σκεύασμα.

ΠΗΓΗ: www.clickatlife.gr

loading...
loading...

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close