Παιδική παχυσαρκία: Πότε ένα παιδί θεωρείται υπέρβαρο και πότε όχι (πίνακας)

3

Παιδική παχυσαρκία: Πότε ένα παιδί θεωρείται υπέρβαρο και πότε όχι (πίνακας)

 


Η παιδική παχυσαρκία είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που δυστυχώς αντιμετωπίζουν πολλοί γονείς. Πριν μερικούς μήνες έκθεση του ευρωπαϊκού γαστρεντερολογικού οργανισμού United European Gastroenterology (UEG)με τίτλο: «Παιδιατρική Πεπτική Υγεία στην Ευρώπη» επισήμανε ότι στις 46 χώρες της ΕΕ και της υπόλοιπης Ευρώπης ένα στα τρία παιδιά ηλικίας έξι έως εννέα ετών είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο.

Πότε όμως ένα παιδί θεωρείται υπέρβαρο ή παχύσαρκο; Και τι πρέπει να κάνουμε τόσο σε επίπεδο πρόληψης και αντιμετώπισης;

Πότε λέμε ότι ένα παιδί θεωρείται υπέρβαρο
Αυτό μπορεί να φανεί από τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) ο οποίος υπολογίζεται διαιρώντας το βάρος με το τετράγωνο του ύψους, όπου το βάρος μετατρέπεται σε κιλά και το ύψος σε μέτρα.

Δείτε στον παρακάτω πίνακα τα όρια του ΔΜΣ πάνω από τα οποία το παιδί θεωρείται υπέρβαρο ή παχύσαρκο, σύμφωνα με τη Διεθνή Ομάδα Εργασίας για την Παχυσαρκία (IOTF).

loading...

4

Υπάρχει λύση;
Φυσικά και υπάρχει αλλά χρειάζεται τη συμβολή τόσο της οικογένειας όσο και του σχολείου. Γι’ αυτό όπως συμβουλεύει και η διατροφολόγος του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά:

Πείτε όχι σε στερητικές δίαιτες και σκευάσματα αδυνατίσματος. Η δραματική απώλεια βάρους απαγορεύεται στα παιδιά, καθώς βρίσκονται στην ανάπτυξη κι έχουν ανάγκη από ποικιλία θρεπτικών συστατικών.
Κάνετε σταδιακά μικρές αλλαγές. Αντικαταστήστε τα λευκά ζυμαρικά και το ψωμί με ολικής άλεσης. Μην αγοράζετε ανθυγιεινά snacks και αναψυκτικά, έτσι ώστε τα παιδιά να μην έχουν το ερέθισμα για την κατανάλωσή τους. Φροντίστε καθημερινά να παρέχετε στα παιδιά φρούτα και λαχανικά. Ακόμη, χρησιμοποιήστε μικρότερο πιάτο για να σερβίρετε το φαγητό.
Πείτε ναι στα οικογενειακά γεύματα. Μελέτες δείχνουν πως όταν τα παιδιά τρώνε μαζί με την οικογένεια τείνουν να έχουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Πρώτον, μιμούνται τις συνήθειες των μεγαλύτερων και δεύτερον, αποφεύγεται έτσι η υπερκατανάλωση φαγητού μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή.
Ενθαρρύνετε την ενασχόληση με την άσκηση. Συζητήστε με το παιδί για το ποια δραστηριότητα του αρέσει περισσότερο για να αυξήσετε τη φυσική του δραστηριότητα με ευχάριστο τρόπο. Τα Σαββατοκύριακα είναι επίσης μία καλή ευκαιρία για περιπάτους και παιχνίδια με όλη την οικογένεια.
Συμβουλευτείτε τον παιδίατρο και το διαιτολόγο. Είναι σημαντικό να αξιολογηθεί η σχέση του βάρους του παιδιού με το ύψος και την ηλικία του, έτσι ώστε να διαπιστωθεί πόσο είναι το υπερβάλλον σωματικό βάρος. Μην ξεχνάτε ότι αν το παιδί σας βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης μπορεί να μη χρειάζεται να χάσει βάρος, αλλά να το διατηρήσει σταθερό καθώς θα ψηλώνει. Οι ειδικοί θα σας βοηθήσουν!

 

www.newsitamea.gr

Loading...

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close