Γιατί οι γυναίκες χάνουν πιο δύσκολα βάρος σε σχέση με τους άντρες;

Γιατί οι γυναίκες χάνουν πιο δύσκολα βάρος σε σχέση με τους άντρες;

Γιατί οι γυναίκες χάνουν πιο δύσκολα βάρος σε σχέση με τους άντρες

Η Κλινική Διαιτολόγος, Μαρία Ρίτσου, απαντά σε ένα ερώτημα που προκαλεί εκνευρισμό στις γυναίκες: γιατί οι άντρες χάνουν τόσο εύκολα βάρος ενώ οι ίδιες όχι.

Είναι γεγονός ότι οι γυναίκες πολύ συχνά ταλαιπωρούνται με αυξομοιώσεις βάρους και δυσκολεύονται να διατηρήσουν ένα ιδανικό βάρος σε αντίθεση με τους περισσότερους άντρες. Πού οφείλεται η επιτυχία των ανδρών;

Έχει διαπιστωθεί, ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη διατροφική συμπεριφορά και στον τρόπο ζωής ενός άντρα και μιας γυναίκας. Έτσι δικαιολογείται ότι η πλειοψηφία των αντρών διατηρεί το βάρος του ή πιο εύκολα μπορεί να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα διατροφής και να αποβάλλει τα περιττά κιλά από τα σώμα του. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι άντρες είναι πιο δεκτικοί σε ένα πρόγραμμα διατροφής, έχοντας πιο ισχυρό αυτοέλεγχο σε αντίθεση με τις γυναίκες.

Γιατί οι γυναίκες χάνουν πιο δύσκολα βάρος σε σχέση με τους άντρες;

Η διαφορά στη σύσταση της μάζας σώματος μεταξύ ανδρών και γυναικών φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στην έκφραση των απαιτήσεων σε ενέργεια μεταξύ των δύο φύλων. Οι άντρες από τη φύση τους έχουν πιο αυξημένο μεταβολισμό διότι έχουν υψηλότερα ποσοστά μυϊκής μάζας, το οποίο σημαίνει ότι δαπανούν περισσότερες θερμίδες και λίπος. Αντίθετα οι γυναίκες έχουν μικρότερες απαιτήσεις σε ενέργεια, αφού έχουν χαμηλότερη μυϊκή μάζα και περισσότερο λίπος.

Επίσης συνήθως οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς στο συναισθηματικό φαγητό. Οι γυναίκες έχουν μια τάση να καταφεύγουν στο φαγητό και κυρίως στα γλυκά σε περιόδους άγχους, περιόδου και στεναχώριας. Ακόμη, έχουν επιπλέον ορμονικούς παράγοντες οι οποίοι μπορεί να επηρεάσουν την όρεξη (π.χ. πριν την περίοδο) και τις κάνουν πιο επιρρεπείς στην κατανάλωση γλυκών και ανθυγιεινών τροφών.

Γιατί οι γυναίκες χάνουν πιο δύσκολα βάρος σε σχέση με τους άντρες;

Σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι άντρες είναι περισσότερο δραστήριοι, αυξάνοντας έτσι τις καθημερινές τους ενεργειακές απαιτήσεις και κάνοντας καλύτερες καύσεις. Επίσης, κάποιοι προτιμούν το γυμναστήριο, στοχεύοντας στην αύξηση του μυϊκού ιστού, αλλά και τυχόν απώλεια βάρους. Μικρότερο κατά πολύ είναι το ποσοστό των γυναικών που δραστηριοποιούνται και ακόμα μικρότερο αυτό το οποίο αγαπάει το γυμναστήριο. Άρα μια γυναίκα η οποία δεν γυμνάζεται, έχει μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις που η τυχόν αύξηση τους όχι μόνο δεν τους βοηθά για να χάσουν, αλλά έχουν μεγάλες πιθανότητες να αυξήσουν κιλά.

Τέλος, οι άντρες έχουν συνήθως μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από τις γυναίκες και τα επίπεδα σώματος που επιλέγουν να έχουν είναι πιο ρεαλιστικά συγκριτικά με τα δεδομένα των γυναικών. Ένας άντρας, επιθυμεί την απώλεια βάρους χωρίς πάντα να υπάρχει ένα πρότυπο σώμα σαν στόχο. Αντίθετα, η γυναίκα πέρα των άμεσων αποτελεσμάτων που επιθυμεί, έχει πάντα ένα πρότυπο σώμα για στόχο, το οποίο τις περισσότερες φορές δεν είναι ρεαλιστικό.

Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος


ΠΗΓΗ: www.clickatlife.gr

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close